Jūras administrācija apkopojusi 2022. gada jūrniecības notikumu TOP 10

Jau vienpadsmito gadu Latvijas Jūras administrācija, sadarbībā ar Latvijas Jūrniecības savienību, aicināja jūrniecības nozarē strādājošos, kā arī citus interesentus iesaistīties pagājušā gada svarīgāko nozares notikumu apkopošanā, lai izveidotu tradicionālo notikumu TOP 10. 

Bez pārsteigumiem par svarīgāko Latvijas jūrniecībā tika atzīta Latvijas Jūras akadēmijas pievienošana Rīgas Tehniskajai universitātei, kas tika veikta, neņemot vērā jūrniecības nozares iebildumus, savukārt pasaules jūrniecības aktualitātes pagājušā gadā pirmkārt saistītas ar Krievijas iebrukumu Ukrainā un tā sekām. 

Latvijā:


1.    LJA pievienošana RTU, neņemot vērā jūrniecības nozares iebildumus;
2.    Stājas spēkā grozījumi “Ostu likumā”, kas uzsāk īstenot ostu pārvaldības reformu;
3.    Jūras spēku komandiera amatā stājās jūras kapteinis Māris Polencs;
4.    VSIA “Latvijas Jūras administrācija” dalībnieku sapulce par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju atkārtoti ievēlējusi Jāni Krastiņu, par valdes locekli Edgaru Gļaņenko;
5.    Notiek Saeimas vēlēšanas – jauna valdība, jauns satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs;
6.    Par Latvijas Jūrniecības savienības valdes priekšsēdētāju ievēlēts Roberts Gailītis;
7.    Jūrniecības sabiedrība izsaka neuzticību Latvijas Jūras akadēmijas rektorei Kristīnei Carjovai;
8.    Pēc covid ierobežojumiem atsākas pasākumi klātienē, piemēram, konkurss Enkurs, jūrnieku salidojums Ainažos;
9.    Aktīva kruīzu sezona Rīgā – sezonas laikā Rīgas ostā 99 kruīza kuģi;
10.    Rīgas brīvostā kopš marta “iestrēdzis” aizturētais sankcijām pakļautais kuģis “Asian Majesty” ar minerālmēslu kravu (kālija hlorīds). 


PASAULĒ:


1.    Karš Ukrainā un pret agresorvalsti Krieviju noteiktās sankcijas ietekmē kuģošanu visā pasaulē;
2.    Melnās jūras labības koridors – nebijis kuģošanas režīms pasaulē;
3.    Radikālas izmaiņas jūrniecības darba tirgū – problēmas ar krievu un ukraiņu jūrniekiem;
4.    Būtisks kuģu frakta pieaugums; 
5.    Samazinās covid ierobežojumu ietekme uz jūrniecības nozari;
6.    LNG termināļu un vēja parku būvniecības bums Eiropā; 
7.    Apvienotās Karalistes Hidrogrāfijas dienests (UKHO) paziņo, ka no 2026.gada pārtrauks ražot papīra kartes.
8.    Lielākie konteineru pārvadātāji atstāj Krievijas tirgu;
9.    IMO/ES – atgriešanās no attālinātā režīma (darbs klātienē); 
10.    Pasaules jūrniecības tēma 2022 – Jaunās tehnoloģijas zaļākai kuģošana